See veebileht kasutab küpsiseid (cookies).

Jätkades TJO Konsultatsioonide veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Tutvu meie andmekaitse põhimõtetega.

Main content section

Ehitusettevõtte kogemused kvaliteedijuhtimissüsteemi väljaarendamisel

27. augustil Kuressaares toimunud ettevõtjate infopäeval andis AS Tesman juhatuse esimees Lembit Soe ülevaate kvaliteedijuhtimissüsteemi väljaarendamisprotsessist oma ettevõttes.

Lembit Soe märkis, et vajaduse taotleda ISO 9001 sertifikaati tingis eelkõige turupoolne surve ehitusettevõtetele. Tõuke ettevõtte vastavusseviimiseks rahvusvaheliselt tunnustatud nõuetega andis ka ühinemine Euroopa Liiduga, kuivõrd ühisturul tegutsedes on oluline ka rahvusvaheliste tegijatega konkurentsis püsida. Soe väitel oli seega esmaseks vajaduseks siiski ehitusettevõttele vajalik sertifikaat, kuid protsessi algatades pidas ta ka silmas arendusprojektist tulenevat sisemist kasu.

AS Tesman otsustas pärast mõningaid jutuajamisi juba sertifitseeritud ehitusettevõtetega kindlasti kaasata protsessi konsultandi. Sel moel on võimalik vajalik oskusteave ja kogemused sisse osta, lahendada kerkivad küsimused kiiresti ja efektiivselt ning ise mitte “jalgratast leiutama hakata”, märkis Lembit Soe.

Läbirääkimisi peeti 4 konsultatsioonifirmaga ning juba sel perioodil tekkis selge arusaam, et oma ettevõtte vastavusseviimiseks ISO 9001 standardi nõuetega on mitu võimalust – asju saab ajada nii keeruliselt kui ka lihtsalt ja arusaadavalt. Kuivõrd AS Tesmani kindlaks sooviks oli, et loodav süsteem ei hakkaks töötajaid koormama, vaid toetaks igapäevast tööd, otsustati valida koostööpartneriks OÜ TJO Konsultatsioonid. Sümpatiseeris eelkõige see, et konsultant oli võimeline ka keerulisi standarditermineid selgitama niiöelda inimkeeli.

Algas intensiivne konsultatsiooniprotsess, mille põhiliseks osaks oli ettevõtte tegevuse ja protsesside kirjeldamine ning dokumenteerimine töögruppides. “Töögruppidepõhine tegutsemine ja töötajate kaasahaaramine oli vajalik kogemus, sest oleme ligi 10 aastat järjest igapäevast tööd “tulistanud”. Nüüd saime hea võimaluse ka oma tegevust pisut teisel tasandil analüüsida,” rääkis Soe.

Osalejate küsimuste peale reaalsetest muutustest ettevõtte töökorralduses ütles Lembit Soe, et kindlasti on reeglid paremini paika saanud. “Iga inimene teab oma ülesandeid, vastutust ja õigusi. Samuti on oluline terviku tunnetamine, sest arendustöös osaledes käisime kõik ettevõtte protsessid läbi ja panime sellest tervikpildi kokku.”

Samuti on AS Tesmani jaoks arendusprojekti ja ISO 9001 sertifikaadi saamiseks tehtud investeering end juba ära tasunud – tänu sertifikaadi olemasolule oli võimalus osaleda ning ka võita üks ehitushange. Seegi annab tunnustust sertifitseeritud süsteemi vajalikkusest.

Lembit Soe möönis ka sertifitseerijate rolli olulisust pidevas ja süsteemses arendustegevuses. Ühelt poolt saab tagasiside oma tegevuse kohta, teisalt on audiitorite poolne ülevaatus distsiplineeriv kontrollimehhanism. “Teades, et meil ka väline kontroll peal on, ei saa end lõdvaks lasta,” ütleb Soe.

Samas möönis ta naljatades, et enda tegevust ja praegust päevakava vaadates ei saaks küll väita, et tööd vähem oleks. Pigem on rohkem avanenud võimalus tegeleda “tulekahjude kustutamise” asemel juhi rolliga. Soe oli kindlal veendumusel, et ISO 9001 ja kvaliteedijuhtimine ei ole kindlasti imerohi, mis kõik mured ja probleemid päevapealt lahendab, kuid annab hea raamistiku ettevõtte tegevuse korraldamiseks.

Tunned teema vastu huvi?